21 March 2010

Bayi

Aku cukup sensitif isu pasal bayi ni.
Tak kira la buang bayi ke, dera ke, apa-apa la.
Mereka ni kecil lagi. Suci. Tak berdosa.
Kecil lagi dah kena dera. Apa ke setan punya perangai.
Apa sebab mereka diperlakukan sebegitu rupa?
Aku kesal dengan sikap manusia yang berperangai macam tu.
Ada otak tapi letak kat kaki.


Ketahui fenomena pembuangan bayi di Malaysia dan seluruh dunia dalam majalah Al-Islam bulan ini.
Fikir guna otak yang di kepala.


p/s : aina, dina dan aimi. pak uda sayang korang

3 comments:

Azah Arjuna said...

makcik pon syg korang :D

unie said...

sayang ke? aina, dina & aimi pun sayang pak uda 1,2,3,4 hahaaa.. kalu sayang, meh la balik ampang selalu ye :)

janggout said...

azah : mai la jmpe kami. ~sore halus aimi. aha

yong : nk blk 2 yg brt sket. yong pn tau kn. hoho.. bwk la depa mai sini, bleh mndi swiming pul