05 August 2009

Dey Aney


Nama kedai mamak yang aku sendiri pun tak tahu. Mungkin pekerja mereka baru masuk kelas malam untuk belajar bahasa malaysia dengan lebih cekap. Iqbal (nama sebenar dirahsiakan), akan dibicarakan atas sebab kurang fasih berbahasa malaysia ketika urusan jual beli. Pekejadah yang ko tulis ni?! Tergelak aku dibuatnya. Tapi tidak mengapa, mungkin setahun lagi mereka boleh bercakap bahasa inggeris pula.


M.G Mama = Mee Goreng Mamak
Tullo Mastha = Telur Mata
Cisu Nan = Cheese Nan

Macam haram jadah. Adeh


p/s : aku ingatkan M.G Mama tu nama penyanyi. cet

3 comments:

soo said...

haahah...
tulis ikut bunyi..ok lg cz they all dr seberang..kalau our malaysian yg tulis mcm tu apa crita plak kan......haru

ikhwan nazri said...

bengong tullo masthaa hahahhahahaah

syue anak mustaffa said...

haha sumpah lawak